Jesteś tutaj

Mieszkaniec Trzcianki zwycięzcą w międzynarodowym konkursie firmy Google!

Obrazek użytkownika mr22kd
Wysłane przez mr22kd w pon., 28/08/2017 - 14:00

W tegorocznej edycji prestiżowego oraz międzynarodowego konkursu organizowanego przez Google - Google Online Marketing Challenge 2017, mieszkaniec Trzcianki, a także absolwent trzcianeckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica, obecnie student Aplikacji Internetu Rzeczy na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) - Damian Koniuszy, został Europejskim Zwycięzcą GOMC 2017, zdobywając tytuł “AdWords Business Regional Winner Europe”! W skład zwycięskiego zespołu oprócz Damiana wchodzili także, Michał Paszyn (kapitan), Marek Buliński (wice kapitan), Kamila Malanowicz, Kamil Poturalski oraz Aneta Disterheft.

W sumie pokonali oni ponad 2600 zespołów z 65 krajów z całego świata, w tym ponad 1180 zespołów z samej Europy.

Poza zwycięskim zespołem w finałowym Top 5 Europy znalazł się także drugi zespół studentów z UAM w składzie Dawid Śliwiński (kapitan), Mateusz Halicki (wice kapitan), Iwona Piastanowicz, Anna Zadroga, Anna Topczewska oraz Tomasz Sikorski. W półfinałowym Top 15 znalazł się kolejny zespół UAM.

Wszystkimi trzema zespołami opiekował się pochodzący z Piły dr Wojciech Czart, członek Global Academic Panel Google oraz jury Collegiate ECHO Marketing Challenge fundacji Marketing EDGE (Educate, Develop, Grow, and Employ), a także wykładowca na UAM Poznań , gdzie prowadzi dwusemestralne zajęcia z zakresu marketingu internetowego dla kierunków Technologie Komputerowe (I-go stopnia) i Aplikacje Internetu Rzeczy (II-go stopnia) prowadzonego wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, w których studenci przygotowywali się do tegorocznej edycji konkursu.

Ze względu na znaczny wzrost wymagań w porównaniu do poprzednich edycji konkursu, sukces odniesiony w tym roku był szczególnie wyjątkowy. W poprzednich latach studenci byli oceniani ze względu na efektywność wykorzystania jedynie reklam tekstowych. W GOMC 2017 natomiast, byli oceniani pod kątem wykorzystania prawie pełnej funkcjonalności platformy AdWords m.in. przygotowania i optymalizacji reklam responsywnych, rozszerzonych tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych kierowanych na sieć wyszukiwania, reklamową, Gmail oraz YouTube. Uczestnicy mieli możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami w zakresie grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych.

Europejscy Zwycięzcy wraz z opiekunem wezmą udział w GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.

(Na zdjęciu od lewej Damian Koniuszy, Aneta Disterheft, Kamila Malanowicz, Michał Paszyn, Marek Buliński, Kamil Poturalski)


Oficjalne wyniki w witrynie Google: Google Online Marketing Challenge 2017

O sukcesie można przeczytać na:
Post Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Komunikat w serwisie Google Polska

Artykuł w witrynie UAM Poznań

Artykuł w PAP Polska

Reklama