Jesteś tutaj

Najprościej zakazać.

Obrazek użytkownika pilanin
Wysłane przez pilanin w ndz., 29/05/2016 - 19:25

Kto widział zakaz skrętu w lewo na lampie przy Mochnackiego. Jadąc od strony Wałcza nie wolno wjechać w Kościuszki. Już wiem gdzie będzie można teraz spotkać radiowóz... A mieszkańcy niech ganiają przez rondo...

          W pierwszej chwili faktycznie szokuje, szczególnie lokalnych mieszkańców. Jednak po chwili zastanowienia ... to wcale nie takie głupie. Przejechanie kilkuset metrów więcej za bezpieczeństwo i płynność jazdy nie powinno stanowić zbyt wygórowanej ceny.

        Podobnie z wjazdem na "terminal". Ruch na tej drodze systematycznie się zwiększa. Obecnie skręt nie stanowiłby problemu, jednak w niedalekiej przyszłości może to się zmienić. Dokonanie zmiany w późniejszym czasie byłboby  bardziej "wnerwiające",, chociażby ze względu na przyzwyczajenie kierowców.. Cena postępu motoryzacyjnego jest coraz wyższa i chcemy czy też nie, musmy znosić pewne "udogodnienia" w imię społecznej solidarności i zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkowanikom dróg. 

Jednak po chwili zastanowienia ... to wcale nie takie głupie. Przejechanie kilkuset metrów więcej za bezpieczeństwo i płynność jazdy nie powinno stanowić zbyt wygórowanej ceny.

Faktycznie nie jest głupie nadłoże kilkaset metrów stojąc w korkach zamiast przejechać kilkadziesiąt nie stojąc w korkac. Gdzieś jeszcze zaginęło mi słowo płynność...

Już teraz wiem skąd tyle agresji na drogach.

Chyba żartujesz. Proszę o odpowiedź: 

1.Jakie niebezpieczeństwo tkwi w lewoskręcie na 'terminal'? 

2. Jakie niebezpieczeństwo tkwi w lewoskręcie w Wiosny Ludów? 

3. Czy kierowanie całego lokalnego ruchu na zatłoczoną tranzytową drogę jest rozwiązaniem przyjaznym dla

A) mieszkańców 

B) aut przejeżdżających tylko przez Trzciankę.

4. Czy brak jakiejkolwiek kontroli nad ruchem pieszych w okolicy IBI i Abity nie generuje korków i pogarsza bezpieczeństwo pieszych?

Nie jestem inżynierem ruchu tylko zwykłym uczestnikiem ruchu. Raz pieszym, raz rowerzystą a i często kierowcą. Obserwując rozwiązania stosowane przez tutejszy magistrat stwierdzam że raczej miasto się uwstecznia utrudniając życie swoim mieszkańcom.

Odpowiedź na pierwsze 3 pytania możesz przeczytać w poście powyżej. Trudno się nie zgodzić z argumentacją WZDW w zakresie bezpieczeństwa. W Trzciance są drogi wojewódzkie i gminne za któe odpowiada lokalna władza.

Za organizację ruchu na Sikorskiego odpowiada WZDW. To droga wojewódzka. Z tego co wiem było pare pism w tej sprawie lecz nic nie wskurały ze względów opisanych w poprzednim poście.

Sprawa rozegrałą się pare lat temu, za poprzedniej włądzy. Wtedy można było coś zmienić. Po wielkich bojach udało się zrobić na Stycznia parkingi i jeszcze kilka zmian. Nie było współpracy w samorządzie co skutkowało "olewaniem" wniosków wnoszonych do remontowanej drogi. Wtedy też zdecydował poprzednik, że obwodnicy nie będzie, za cenę remontu drogi 178. To była decyzja z tych politycznych, które przysparzały wyborców...

Też jestem  przechodniem, rowerzystą i kierowcą i przeszkadza mi tłok na drogach.

Przebicie z Konopnickiej na Prostą, które było blokowane przez jednego z byłych radnych poprzedniej RM teraz dojrzewa do realizacji. Miało być rondo, jednak ze względu na brak miejsca powstanie najprawdopodobniej skrzyżowanie ze światłąmi. Z tego co wiem prace projektowe trwają pełną parą. Wykonanie będzie raczej trudne, gdyż w ziemi kryje się wiele niespodzianek i trudnych do przewidzenia problemó. Lecz ruch zdecydowanie się poprawi.

Można by jeszcze pomyśleć o drodze zprzyZłotej Kaczce, któą fosował poprzednik, lecz to zadanie dla radnych i my możemy się tylko przyglądać ich działąniom.

na który się odpowiada.

Dodaj komentarz - wpis pojawia się pod wszystkimi komentarzami.

Co do jednokierunkowych - jestem na tak w niektórych przypadkach.

Dookoła rynku, wokół placu Pocztowego, większość wjazdów i wyjazdów na parking ( np terminal) - tak tu jednokierunkowe mogą sobie być bo faktycznie poprawiają bezpieczeństwo.

W miejscu gdzie największe osiedle łączy się z największym pracodawcą i w pewnych godzinach jest wzmożony ruch zrobisz ulicę jednokierunkową kierującą ludzi na zawaloną drogę wojewódzką to jestem na nie.

W jaki sposób wpłynęło na poprawe bezpieczenstwa zrobienie ul Dąbrowskiego drogą jednokierunkową?

W jaki sposób wpłynęło na bezpieczeństwo zrobienie Wiosny Ludów jednokierunkową?  

Może jest coś o czym ja nie wiem i niepotrzebnie się ciskam jak wesz na kołnierzu...

Zatanawiam się jeszcze nad rondem "biszkoptowym" co o tym skrzyżowaniu mówią statystyki. Zastanawiam się nad tym czy wzmożone kolizje pojawiły się po modernizacji Sikorskiego czy ta sama sytuacja była przed zamknięciem Dąbrowskiego.

Zastanawiam się czy są prowadzone jakieś pomiary co do natężenia ruchu w mieście.

 

Reklama