W tegorocznej edycji prestiżowego oraz międzynarodowego konkursu organizowanego przez Google - Google Online Marketing Challenge 2017, mieszkaniec Trzcianki, a także absolwent trzcianeckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica, obecnie student Aplikacji Internetu Rzeczy na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) - Damian Koniuszy, został Europejskim Zwycięzcą GOMC 2017, zdobywając tytuł “AdWords Business Regional Winner Europe”! W skład zwycięskiego zespołu oprócz Damiana wchodzili także, Michał Paszyn (kapitan), Marek Buliński (wice kapitan), Kamila Malanowicz, Kamil Poturalski oraz Aneta Disterheft.
W sumie pokonali oni ponad 2600 zespołów z 65 krajów z całego świata, w tym ponad 1180 zespołów z samej Europy.
Poza zwycięskim zespołem w finałowym Top 5 Europy znalazł się także drugi zespół studentów z UAM w składzie Dawid Śliwiński (kapitan), Mateusz Halicki (wice kapitan), Iwona Piastanowicz, Anna Zadroga, Anna Topczewska oraz Tomasz Sikorski. W półfinałowym Top 15 znalazł się kolejny zespół UAM.
Wszystkimi trzema zespołami opiekował się pochodzący z Piły dr Wojciech Czart, członek Global Academic Panel Google oraz jury Collegiate ECHO Marketing Challenge fundacji Marketing EDGE (Educate, Develop, Grow, and Employ), a także wykładowca na UAM Poznań , gdzie prowadzi dwusemestralne zajęcia z zakresu marketingu internetowego dla kierunków Technologie Komputerowe (I-go stopnia) i Aplikacje Internetu Rzeczy (II-go stopnia) prowadzonego wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, w których studenci przygotowywali się do tegorocznej edycji konkursu.
Ze względu na znaczny wzrost wymagań w porównaniu do poprzednich edycji konkursu, sukces odniesiony w tym roku był szczególnie wyjątkowy. W poprzednich latach studenci byli oceniani ze względu na efektywność wykorzystania jedynie reklam tekstowych. W GOMC 2017 natomiast, byli oceniani pod kątem wykorzystania prawie pełnej funkcjonalności platformy AdWords m.in. przygotowania i optymalizacji reklam responsywnych, rozszerzonych tekstowych, graficznych, wideo, produktów, lightbox, Gmail i aplikacji mobilnych kierowanych na sieć wyszukiwania, reklamową, Gmail oraz YouTube. Uczestnicy mieli możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami w zakresie grafiki, wideo oraz budowania aplikacji mobilnych.
Europejscy Zwycięzcy wraz z opiekunem wezmą udział w GOMC Europe AdWords Business Winner Summit w europejskiej centrali Google w Dublinie.
(Na zdjęciu od lewej Damian Koniuszy, Aneta Disterheft, Kamila Malanowicz, Michał Paszyn, Marek Buliński, Kamil Poturalski)
Oficjalne wyniki w witrynie Google: Google Online Marketing Challenge 2017
O sukcesie można przeczytać na:
Post Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
Gratulacje!
Panie Damianie, szczere gratulacje! Takie osiągnięcie w Pańskim CV otworzy niejedne drzwi do kariery w tej branży.
Wielkie uznanie i gratulacje!
Polacy to zdolny naród. Życzę dalszych sukcesów.
Brawo. Mam nadzieję że i nasze władze
to docenią. Pewnie dziś zaspali.:(